آینده فناوری کلایمر اکنون شروع می شود
«ساختمان هوشمند» بحث صنعت ساخت و ساز است. یک قطعه مهم از اره منبت کاری اره مویی: فناوری کلایمر. تعمیر و نگهداری پیش بینی شده به طور قابل توجهی در دسترس بودن را افزایش می دهد. یک پیش نیاز اساسی برای مفاهیم ساختمان هوشمند، در دسترس بودن خدمات ساختمان است. در آخرین بخش از مجموعه اخبار کوتاه ما در مورد کلایمرهای هیدرولیک و آینده آنها، تونی اشواندن، رئیس بخش محصول و کاربرد – کلایمر و سیستم های الکتروهیدرولیک، نحوه توسعه فناوری کلایمر در آینده را توضیح می دهد و چگونه Bucher Hydraulics نقشی در آن توسعه
آقای آشواندن، شما تقریباً 15 سال است که فناوری کلایمر را دنبال می کنید. با توجه به ساختمان های هوشمند آینده، تعمیر و نگهداری پیش بینی شده اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. چه تفاوتی با نگهداری سنتی دارد؟
تعمیر و نگهداری سنتی نصب کلایمر را در فواصل زمانی از پیش تعریف شده بررسی می کند. قطعات و اجزا بدون توجه به سایش و وضعیت واقعی آنها در فواصل زمانی مشخص تعویض می شوند. اخیراً، این ریتم سفت و سخت تا حدودی توسط تکنسین هایی که سیستم ها را بیشتر بازرسی می کنند، مختل شده است، اما هر بار با تمرکز متفاوتی مانند ناحیه در، سیستم درایو یا خودرو. نظارت بر وضعیت یک گام فراتر می رود. این شامل نظارت بر وضعیت جاری است تا بتوان در صورت بروز خطا به سرعت واکنش نشان داد. در حالت ایده آل، تکنسین از قبل منبع عیب و قطعات یدکی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشد، می داند. در تعمیر و نگهداری پیش بینی، هدف ما شناسایی رویدادها و خرابی های احتمالی از قبل و جلوگیری از آنها قبل از وقوع است. ما در Bucher Hydraulics با تمام سرعت برای رسیدن به این هدف کار می کنیم.
هیجان انگیز به نظر می رسد! وضعیت با تحولات در حال حاضر کجاست. چه چیزی هنوز کم است؟
امروزه ما فناوری حسگر لازم و به همراه آن امکان جمع آوری و ثبت تمام داده های مربوطه را داریم. علاوه بر فشار و دما، اینها نرخهای جریان واقعی و جریانهای الکتریکی هستند که با آنها شیرهای متناسب خود را کنترل می کنیم. ما به اصطلاح دریاچه ای را با داده پر می کنیم که به آن «داده بزرگ» نیز می گویند. چالش بزرگی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم این است که چگونه این داده ها را به روشی معنادار ارزیابی کنیم. ما باید نتیجه گیری درستی داشته باشیم و آنها را به الگوریتم ها منتقل کنیم. به عنوان مثال، آیا این عیب تدریجی است زیرا یک فیلتر به آرامی مسدود می شود یا به دلیل اینکه روغن به دلیل ته نشین شدن آب شروع به صمغ شدن می کند؟ یا اصلاح کنترل همیشه در یک موقعیت شفت خاص مشاهده می شود، کدام یک می تواند نشان دهنده یک اتصال ریلی ناقص باشد؟ یک کار اولیه بسیار دشوار، فیلتر کردن خطاهای نادر از داده ها و شناسایی رویدادهای خاص بود. با این حال، در نهایت، منحنی سفر را تجزیه و تحلیل می کنیم. در ابتدا، ما این کار را به صورت دستی انجام میدادیم، اما اکنون حداقل توانستهایم فرآیند جستجو را خودکار کنیم. با این حال، ارزیابی در حال حاضر هنوز به صورت دستی انجام می شود.
دقیقاً برای نتیجه گیری درست چه می کنید؟
ما مدلهای دادهای لازم را بر اساس تجربیات و دادههای واقعی خود و همچنین یافتههای مربوطه توسعه میدهیم. به این ترتیب، میتوانیم از دادههای ثبتشده در آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل سفرهای پراکنده، معیوب یا برای تشخیص الگوهای کف استفاده کنیم. با این حال، برای اینکه به وضوح الگوهای خاص را به تصویر بکشیم و بتوانیم نشانه های قطعی خطاها و رویدادهای آینده را پیش بینی کنیم، کار بیشتری باید انجام شود. مشکل دیگر این است که عملاً هیچ دو نصب در دنیای واقعی یکسان نیستند و عملکرد سفر می تواند صرفاً به دلیل بارهای مختلف تغییر کند. با این حال، تلاش، تجزیه و تحلیل و ارزیابی مورد نیاز برای ارزیابی هر سیستم به صورت فردی بسیار زیاد است. بنابراین، ما باید به نقطهای برسیم که بتوانیم گستردهترین مبنای تحلیل ممکن را ارائه دهیم که به راحتی و به سرعت با یک سیستم خاص سازگار شود.
هدف از این تلاش، در نهایت، بهتر شدن است – کارآمدتر، اقتصادی تر، ایمن تر در برابر خرابی. آیا می توان تخمین زد که سازندگان، ارائه دهندگان تعمیر و نگهداری و بهره برداران تاسیسات کلایمر از این پیشرفت چه سودی خواهند برد؟
البته در این مرحله آسان نیست، زیرا به عوامل فردی زیادی بستگی دارد. یک چیز مسلم است: می توان از خرابی ها و زمان های خرابی جلوگیری کرد یا حداقل به میزان قابل توجهی کاهش داد – در دسترس بودن سیستم ها بر این اساس افزایش می یابد. با این حال، مطمئناً بین یک سیستم کلایمر در یک ساختمان آپارتمانی، که در آن ممکن است مجبور شوید در صورت خرابی چند پله بالا یا پایین بروید، و یک تاسیسات صنعتی بسیار پرکاربرد، که در آن به سرعت خرابی میشود، تفاوت وجود دارد. بسیار گران در هر صورت، یک مزیت برای شرکت های تعمیر و نگهداری نیز وجود دارد: آنها می توانند استقرار نیروی کار خود را بهتر و کارآمدتر برنامه ریزی کنند. علاوه بر این، شرکت های تعمیر و نگهداری اغلب باید به صورت قراردادی در دسترس بودن را تضمین کنند و در صورت عدم رعایت جریمه های بالایی بپردازند.
این توسعه چه معنایی برای تکنسین های تعمیر و نگهداری دارد؟ آیا آنها اکنون باید به متخصصان داده جهش پیدا کنند؟
نه! البته این کار ما است، نه آنها: ما باید از دادهها نتیجهگیری درستی بگیریم تا به تکنسینهای کلایمر نشانههایی را بدهیم – قبل از خراب شدن سیستم – در مورد جایی که ممکن است یک خطا قریبالوقوع باشد. با این حال، بدون هیچ شکی، و تقریباً در تمام زمینه های فناوری، تمایل خاصی به فناوری اطلاعات برای مقابله با شبکه سازی ابزارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری مفید است.
آیا استفاده از این فناوری برای ارتقای سیستم های موجود نیز ارزش دارد؟ کدام مدل های کسب و کار جدید را می توان در نتیجه ایجاد کرد؟
بله، بهسازی برای تاسیسات صنعتی که مستعد خرابی هستند و در حمل و نقل مسافر با فرکانس بالا در مناطق عمومی مانند ایستگاه های قطار و فرودگاه ها قطعا ارزشمند است. ما به طور خاص بر ایجاد روابط نزدیک با سازندگان سیستم های کنترل تمرکز می کنیم، زیرا سیستم کنترل کلایمر مرکز مرکزی تبادل داده ها، اطلاعات و تجسم را تشکیل می دهد. اگر همه سازندگان قطعات شروع به دور زدن سیستم کنترل کلایمر کنند و داده های خود را در اختیار طرف های مختلف قرار دهند، منطقی نخواهد بود. این کار فقط به صورت مرکزی قابل انجام است. با فناوری شیر “iValve” خود، به اصطلاح، تکالیف خود را انجام داده ایم و می توانیم داده های درایو مربوطه را جمع آوری، ضبط و در دسترس قرار دهیم. ما روی ارزیابی داده ها و الگوریتم های مربوطه کار می کنیم. پیام ما این است:
آیا همه چیز با کلایمر خوب است؟ کنترلر iCon-2 اطلاعات را مستقیماً از طریق CANopen-Lift به تلفن هوشمند تحویل می دهد.
کارت الکترونیکی iCon-2 اقدامات کنترل الکترونیکی، شرایط سوپاپ و راحتی سواری را بررسی می کند. منحنی های سفر در سیستم الکترونیکی ثبت می شود. در حین کار، منحنی های سفر برای آن کلایمر خاص توسط الگوریتم یادگیری iTeach بهینه می شود.
روند: ساختمان های هوشمند
ساختمان های هوشمند کاربران و عادات آنها را می شناسند. آنها قبلاً هنگام ورود یا عبور از ساختمان، کارمند یا ساکن را می شناسند. به لطف حسگرها، فضای پارک رایگان بعدی نمایش داده می شود و کلایمر از قبل مطلع می شود که باید به کدام طبقه برود. درب کلایمر به طور خودکار باز می شود. در همین حال، فناوری ساختمان همه چیز را در دفتر یا آپارتمان آماده می کند. گرمایش، روشنایی و تهویه بر روی مقادیر دلخواه تنظیم شده است. با این حال، این به معنای بسیار بیشتر از راحتی است. به عنوان مثال، حسگرها تعداد افراد را در کدام اتاق تشخیص می دهند و بر اساس آن آب و هوا را تنظیم می کنند. این باعث صرفه جویی در انرژی می شود. و ساختمان ها امن تر می شوند. در صورت وقوع آتش سوزی، حسگرها نحوه گسترش آتش را تشخیص می دهند و افراد را از امن ترین مسیر به بیرون از ساختمان هدایت می کنند. پیش نیاز شبکه سازی کامل ساختمان است. برای اطمینان از اینکه همه کار می کنند، هیچ جزء نمی تواند خراب شود. تعمیر و نگهداری پیشگو راهی است.
آینده آغاز شده است – iValve از Bucher Hydraulics، در ارتباط با کنترلر iCon-2، داده هایی را برای تعمیر و نگهداری پیش بینی ارائه می دهد که به جلوگیری از خرابی کمک می کند.
تونی اشواندن رئیس بخش محصولات و کاربرد کلایمر و سیستم های الکتروهیدرولیک در Bucher Hydraulics است.
جستجوی ناهنجاریها در منحنیهای سفر قبلاً خودکار است. برای تفسیر ناهنجاری ها و استنباط اقدامات مناسب همچنان به متخصصان انسانی نیاز است. Bucher Hydraulics روی الگوریتم هایی کار می کند تا این را نیز خودکار کند.