رپورتاژ

مرکز تجارت جهانی نیویورک

اما از سال 2000 ضربه های کمتری را متحمل شده است. اولین مورد، زمینگیر شدن ناوگان ها پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی نیویورک و پنتاگون، همراه با رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا بود. سپس شیوع سارس در چین از سال 2002 تا 2004 رخ داد. سپس رکود اقتصادی ناشی از بحران مالی جهانی در سال 2008 بود. بیشتر بخوانید: هواپیماهای زمین‌گیر می‌توانند پیش‌بینی آب و هوا را کمتر قابل اعتماد کنند خطوط هوایی در تمام این بحران ها شغل خود را از دست دادند. در ایالات متحده، تعداد مشاغل خطوط هوایی تنها در سال 2016 به سطح قبل از 2008 بازگشت. و در سال 2019 به سطوح قبل از 2001 رسید. اما کندی این بازیابی مشاغل بیشتر ناشی از به کارگیری فناوری های جدید خطوط هوایی است، مانند چک-این خودکار و جابجایی چمدان ها. شاید در دهه آینده این موضوع کمتر مطرح شود، زیرا شواهدی وجود دارد که اکثر خطوط هوایی بیشتر ظرفیت  بلیط هواپیما شیراز به تهران  خود را برای جایگزینی افراد با ماشین آلات به پایان رسانده اند. به عنوان مثال، اشتغال در صنعت خطوط هوایی ایالات متحده در پنج سال منتهی به 2020 با سرعت بیشتری نسبت به تقاضا برای سفر هوایی افزایش یافته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا