5 نکته کلیدی خرید بک لینک و افزایش رتبه در گوگل
با بهروزرسانی مداوم الگوریتمهای گوگل برای بهبود تجربه کاربر، سئو خود را در حال تکامل دائمی میبیند و شما باید همینطور باشید!اگر میخواهید مطمئن شوید که صفحات شما به بالای نتایج جستجوی گوگل میرسند، در اینجا برترین گرایشهای سئو هستند که باید در سال 2022 مراقب آنها باشید.
1. بهینه سازی جستجوی صوتی
آیا همه ما به استفاده از عباراتی مانند «Hey Siri» یا «Ok Google» برای جستجوی اینترنت عادت نمی کنیم یا بشنویم؟ به لطف دستیارهای مجازی مانند سیری، الکسا، کورتانا و دستیار گوگل، جستجوی صوتی در سراسر جهان به طور فزاینده ای محبوب شده است.
این فناوری به کاربران این امکان را می دهد که به جای تایپ کردن، با استفاده از دستورات صوتی در اینترنت جستجو کنند.
با این محبوبیت روزافزون، بهینه سازی جستجوی صوتی به یک امر ضروری تبدیل شده است. این بدان معناست که محتوای صفحات شما باید برای نمایش در جستجوهای صوتی بهینه شود.
برای مثال، مردم تمایل دارند از عبارات طولانی تر و با صدای طبیعی در هنگام جستجوی صوتی استفاده کنند. بهجای تایپ کردن «دستور پخت کوکیهای چیپسی شکلاتی»، از آنها میپرسند «هی سیری، آیا میتوانی دستوری برای کوکیهای چیپسی شکلاتی به من بدهی؟»، بنابراین هنگام بهینهسازی سئوی صفحات خود، آن را در نظر بگیرید.
2. قطعه های برجسته
قطعه های ویژه کادرهای خاصی هستند که در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. آنها می توانند تعاریف، لیست ها، مراحل، جداول یا ویدیوها باشند و هدف آنها ارائه پاسخ های سریع و دقیق به پرسش های جستجو است.
داشتن یک قطعه برجسته برای سئو مهم است، زیرا به شما امکان می دهد ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، دید خود را افزایش دهید و خود را به عنوان یک مرجع در موضوعات خاص قرار دهید.
برای ایجاد اسنیپت های برجسته، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و همچنین دانستن اینکه کاربران دقیقاً چه سؤالاتی می پرسند ضروری است. جعبه Google’s People Ask For نیز می تواند بسیار مفید باشد.
با ارائه پاسخ های خاص، دقیق و با کیفیت به سوالات مخاطبان، محتوای خود را برای قطعه های برجسته بهینه کنید.
3. اصل Google EAT
اصل EAT گوگل یکی از مهمترین فاکتورها برای رتبه بندی سئو است. گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوای یافت شده در وب سایت شما استفاده می کند.
EAT مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این سه معیار به ویژه برای صفحات وب “پول شما، زندگی شما” (YMYL) مرتبط هستند، یعنی صفحاتی که اطلاعاتی را ارائه می دهند که مستقیماً بر زندگی، شادی یا ثبات کاربر تأثیر می گذارد، مانند توصیه های پزشکی یا مالی.
با ایجاد پرسونای خریدار، درک هدف جستجوی مخاطبان، و تولید محتوا در قالبی که کاربران شما ترجیح می دهند، محتوای با کیفیت را تضمین و حفظ کنید.
فراموش نکنید که خرید بک لینک خارجی قابل اعتماد را درج کنید، به منابع معتبر استناد کنید و اطلاعات نویسنده را که نشان دهنده تخصص آنهاست اضافه کنید.
4. محتوای طولانی
سرمایه گذاری بیشتر روی محتوای طولانی تر را در نظر بگیرید.
محتوای طولانی (معمولاً بیش از 1200 کلمه) در نتایج جستجو بالاتر از محتوای کوتاه است. این فقط به دلیل تعداد کلمات نیست، بلکه به این دلیل است که محتوای طولانیتر شانس بیشتری برای کسب بک لینک و اشتراکگذاری دارد که عملکرد سئوی شما را افزایش میدهد.
از آنجایی که کاربران زمان بیشتری را صرف محتوای طولانی مدت می کنند، زمان ماندگاری وب سایت شما – یعنی زمان صرف شده در وب سایت شما – نیز افزایش می یابد.
مزایای زیادی که توسط محتوای طولانی ارائه می شود، اغلب آن را به ستون فقرات محتوا و استراتژی سئو تبدیل می کند. پس دست به تایپ بزنید!
5. بازاریابی ویدئویی
در اینجا چیزی برای فکر کردن وجود دارد: بیش از 80٪ از کل محتوای آنلاین، محتوای ویدیویی است.
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید در استراتژی سئوی خود جایی برای ویدیوها پیدا کنید.
ویدیوها را در محتوای خود ادغام کنید، زیرا به افزایش رتبه وب سایت، ترافیک و زمان اقامت شما کمک می کند و دسترسی آنلاین شما را افزایش می دهد. به اضافه کردن یک ویدیو به صفحه فرود خود فکر کنید.
نام کانال ویدیوی خود را بهینه کنید و توضیحی برای کاربر دوست از محتوایی که ارائه می کنید ارائه دهید.
از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط استفاده کنید و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، که نه تنها موثر نیست، بلکه بسیار آزاردهنده است.
6. فهرست های محلی
46 درصد از تمام جستجوهای Google دارای هدف محلی هستند ، به این معنی که تقریباً نیمی از کاربران Google به دنبال اطلاعات محلی هستند.
بنابراین بسیار مهم است که یک استراتژی سئو محلی قوی راه اندازی کنید که به شما امکان می دهد افراد بیشتری را به سمت کسب و کار خود سوق دهید.
لیست های محلی برای سئو بسیار مهم هستند. باید هدفتان این باشد که کسبوکارتان در نتایج نشاندادهشده با جستجوهای صفر کلیک نشان داده شود – یعنی جستجوهایی که مستقیماً در صفحه نتایج پاسخ داده میشوند، بدون اینکه نیازی به کلیک روی یک نتیجه جستجو باشد. این نتایج به عنوان “بسته محلی” شناخته می شود.
برای ورود به بسته محلی، با ایجاد یک صفحه Google برای کسب و کار من شروع کنید و سعی کنید یک پروفایل بک لینک قوی ایجاد کنید.
سئو یک فرآیند مداوم است، زیرا گوگل مرتبا الگوریتم جستجو و سیستم رتبه بندی خود را تغییر می دهد. از این نکات برای تجدید نظر و به روز رسانی استراتژی SEO خود برای سال 1400 استفاده کنید!