رپورتاژ

پی بردن به نحوه عملکرد بک لینک ها

پی بردن به نحوه عملکرد بک لینک ها تا حدودی در دنیای متخصصان سئو، متخصصان سئو و دیگر “موجودات افسانه ای” به یک چالش تبدیل شده است. به همین دلیل، در این مقاله شما می خواهید همه چیز را در مورد نحوه عملکرد بک لینک ها، چیستی آنها و اینکه کدام یک را باید جستجو کنید، یاد بگیرید. و همه اینها بدون تمام اصطلاحات فانتزی بازاریابی و سئو (من قول می دهم ?).

همانطور که احتمالاً تجربه کرده اید، هر چه بیشتر در مورد بک لینک و لینک بیلدینگ بیاموزید، سوالات بیشتری برای شما ایجاد می شود. پس بیایید این را فقط یک قدم در یک زمان برداریم. در اینجا چیزی است که امروز به آن نگاه خواهیم کرد:

ابتدا باید به طور خلاصه تعریف کنیم که بک لینک چیست. از آنجا می توان به نحوه رفتار و خلقت آنها نگاه کرد. بعدی در لیست ، تمایز بین انواع مختلف پیوندها است – و اینکه از کدام یک می توانید بهره مند شوید. در نهایت، خواهید آموخت که چه تعداد از آنها را باید رتبه بندی کنید.

هیجان انگیز است، درست است؟ بیا بریم.

فهرست مطالب را نشان می دهد

بک لینک ها دقیقا چیست؟

بک لینک با نام هایپرلینک یا لینک ورودی نیز شناخته می شود. در سئو، بک لینک ها لینک های ورودی هستند که از سایر صفحات وب به صفحات وب شما ارجاع می دهند. گوگل با این بک لینک ها به عنوان “مهر تایید” بین دو وب سایت برخورد می کند. هر چه یک صفحه دارای بک لینک بیشتری باشد، احتمال اینکه در گوگل رتبه اول را داشته باشد، بیشتر می شود. برعکس، هر چه یک صفحه رتبه بالاتری داشته باشد، کسب بک لینک برای آن آسان تر است.

یک بک لینک شامل موارد زیر است:

URL که پیوند داده شده است و پس از کلیک کردن به آن هدایت می شوید. این می تواند یک صفحه وب دیگر یا هر منبع آنلاین دیگری (به عنوان مثال یک فایل PDF) باشد.
متنی که روی آن کلیک می کنید «انکر متن» نامیده می شود . اگر پیوند روی یک تصویر ایجاد شود، از «متن جایگزین» تصویر به عنوان متن لنگر استفاده می‌شود.
برای اینکه ببینید بک لینک ها دقیقاً چه شکلی هستند، اجازه دهید به یک مثال عینی نگاه کنیم.

نمونه ای از یک بک لینک
در این مثال، ما به یکی از بک لینک هایی که وب سایت ما از outgrow.co دارد نگاه می کنیم. من این پیوند را با استفاده از ابزار پیوند ما پیدا کردم، اما می توانید از هر ابزار بک لینک دیگری نیز استفاده کنید.

مثال بک لینک چیست
در اینجا یک بک لینک در خود صفحه به نظر می رسد.

نمونه ای از بک لینک در یک صفحه
و این چیزی است که در کد صفحه به نظر می رسد:

نمونه ای از بک لینک در کد
اکنون می‌توانید ببینید که در مثال بالا، متن لنگر «سئوی تجارت الکترونیک» است. این کلمه کاملاً قابل قبولی است زیرا دقیقاً با آنچه در صفحه ای که هنگام کلیک کردن روی پیوند دنبال می شود مرتبط است.

اما اگر بک لینک ها بسیار ساده هستند و در همه جا وجود دارند، چرا ارزشمند هستند؟ برای پاسخ به این، باید ببینیم دقیقاً چگونه کار می کنند.

بک لینک ها چگونه کار می کنند؟
بک لینک بین وب سایت ها مانند سیگنال های اعتماد برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو عمل می کند. آنها شبیه به نقل قول ها در کتاب ها یا تحقیقات علمی هستند. یک وب سایت پیوند دهنده ارزشی را به وب سایتی که به آن پیوند می دهد منتقل می کند (یعنی «نقل می کند» یا «اشاره می کند») که به عنوان PageRank شناخته می شود.

بک لینک ها مانند بررسی های همتا برای صفحات وب هستند. اگر کتابی بارها توسط منابع مختلف مرتبط و معتبر مورد استناد قرار گیرد، نشانه آن است که حاوی اطلاعات ارزشمندی است. به طور مشابه، بسیاری از پیوندهای مرتبط و معتبر که به یک صفحه وب اشاره می کنند به این معنی است که این صفحه وب حاوی محتوای ارزشمندی است.

هر چه لینک های مرتبط تری از وب سایت های معتبر داشته باشید، ارزش وب سایت شما از نظر گوگل بیشتر است. اما سیستمی که در آن بتوانید به تنهایی چنین پیوندهای ارزشمندی را دریافت کنید، کار نخواهد کرد.

با این حال، سایر وب مسترها که بر قدرت شما تأثیر دارند، سیستم خوبی است. اغلب به خوبی مانع از قرار گرفتن کلاهبرداران (همچنین به عنوان سئوی کلاه سیاه ) در صفحه نتایج موتور جستجو می شود. در واقع، گوگل تایید کرده است که اگر به صفحات ارزشمند دیگری لینک دهید، رتبه شما نیز از آن سود می برد.

اما این سیستم دقیقا چقدر خوب است؟ چرا کسی به صفحه وب یا منبع دیگری پیوند می دهد؟ این را در نظر بگیرید: صفحات ارزشمند به خواننده کمک می کند تا مشکلات خود را سریعتر، آسان تر و بهتر حل کند. و مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند صفحاتشان ارزشمند باشد. بنابراین با پیوند دادن به منابع خوب:

مدیران سایت با استناد به منابع ارزشمند به خوانندگان خود کمک می کنند
آنها همچنین از اعتماد منبعی که به آن ارجاع می دهند نیز استفاده می کنند
“مهر تایید” خود را به منبعی که ارزشمند می دانند ارائه دهید
و بنابراین، صفحه ای که آنها را به آن پیوند می دهند نیز مزایایی دارد
بنابراین به لینک های سایر وب سایت ها بک لینک می گویند. اما با نگاه کردن به وب سایت خود، به سرعت متوجه چیزی می شوید. شما تقریباً در تمام صفحات خود پیوند دارید. آنها از یکی به صفحه دیگر شما اشاره می کنند (مثلاً در محتوای صفحه یا منوی پیمایش در بالا). پس آیا آن ها هنوز بک لینک هستند؟

خوب، نه کاملا. ما آنها را “پیوندهای داخلی” می نامیم – زیرا آنها فقط صفحات داخلی شما را به یکدیگر پیوند می دهند. آنها هنوز بین صفحات شما ارزش ارسال می کنند – اما نه به اندازه بک لینک ها.

لینک ها یک عنصر استاندارد هنگام ساخت یک وب سایت هستند. آنها همه جا هستند. با این حال، بک لینک ها به طور خاص “بک لینک” نامیده می شوند زیرا آنها از وب سایت های دیگر به سایت شما لینک می دهند.

به عبارت دیگر، در حالی که لینک های داخلی و بک لینک ها از نظر ساختاری یکسان هستند، اما در وب سایت / صفحه وب هدفی که به آن لینک می دهند متفاوت هستند. و از آنجایی که بک لینک ها از سایر وب سایت ها به سمت وب سایت شما هدایت می شوند، به آنها «لینک های ورودی» نیز می گویند.

“اما یک دقیقه صبر کنید! اگر پیوندهای ورودی وجود دارد، آیا پیوندهای خروجی نیز وجود دارد؟ خیلی خوشحالم که پرسیدی! اجازه بده توضیح بدم

 

تفاوت بین لینک های ورودی و خروجی چیست؟

لینک های ورودی همه لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر ایجاد می شوند و به سایت شما اشاره می کنند. از طرف دیگر، لینک های خروجی لینک هایی هستند که شما در وب سایت خود ایجاد کرده اید و به وب سایت های دیگر اشاره می کنند. لینک ورودی برای وب سایت شما یک لینک خروجی برای سایتی است که به شما لینک می دهد.

و در اینجا یک مثال از همان تفاوت تجسم شده است:

 

تفاوت بین لینک های خروجی و ورودی چیست؟

همانطور که در مثال بالا می بینید، بک لینک ایجاد شده در صفحه وب “A” به صفحه وب “B” اشاره می کند.

برای صفحه وب “A”، آن پیوند یک پیوند خروجی است – زیرا از وب سایت آنها خارج می شود.

با این حال، برای صفحه وب “B”، آن پیوند یک پیوند ورودی است – زیرا از وب سایت دیگری وارد می شود.

مثال لینک ورودی:
در اینجا یک مثال واقعی از پیوند ورودی است که ما در Morningscore دریافت کرده ایم:

همانطور که در زیر خواهید دید، وب سایت shortpixel.com به ما در صفحه خود ارجاع می دهد. آنها از طریق محتوای خود به یکی از منابع ما به نام “بازاریابی فشاری در مقابل کشش” پیوند داده اند. این بلافاصله پیوند وب سایت آنها را به ما “ورودی” می کند.

مثال و تعریف لینک ورودی
مثال لینک خروجی:
هر دو لینک dofollow و nofollow نقش مهمی در نحوه کار اینترنت دارند. اغلب، شما می خواهید به یک وب سایت پیوند دهید زیرا چیز جالبی در آنجا پیدا کرده اید. به این ترتیب، به گوگل می گویید که آنچه را که می بینید دوست دارید، و بنابراین، این وب سایت باید در نتایج جستجو قرار گیرد. با این حال، در برخی موارد، شما می خواهید یک وب سایت را بدون توصیه خاص به نمایش بگذارید و/یا به آن ارجاع دهید – در این صورت لینک های nofollow ارزشمند هستند.

بیایید هر یک از آنها را به تفصیل در زیر بررسی کنیم:

بعد از اینکه با انواع بک لینک های موجود آشنا شدید، به این می پردازیم که کدام لینک ها برای شما بهترین هستند – و باید از آنها اجتناب کنید. و همین الان:

بک لینک های دافالو چیست؟
از نظر فنی، بک لینک های dofollow چیزی نیستند زیرا آنها به سادگی لینک های پیش فرض هستند که ارزش بین صفحات را منتقل می کنند. در مقابل، لینک های nofollow نیاز به یک ویژگی دارند که به کد صفحه اضافه شود. برای ایجاد پیوند dofollow، نیازی به تغییر پیوند یا افزودن ویژگی های اضافی ندارید. لینک های Dofollow به سادگی ویژگی nofollow را ندارند.

از آنجایی که لینک‌های dofollow استاندارد هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به ایجاد تغییرات خاصی ندارید، این امر ایجاد آن‌ها را برای شما آسان می‌کند. به طور مشابه، برای سایر وب مسترها آسان است که همین کار را هنگام پیوند دادن به محتوای شما انجام دهند.

پیوندهای Dofollow چگونه کار می کنند؟
بک لینک های Dofollow (همچنین به عنوان “دنبال کردن” شناخته می شوند) نوع “اصلی” از پیوندهایی هستند که ارزش (همچنین به عنوان آب پیوند شناخته می شود ) بین صفحات وب منتقل می شوند. گوگل از این پیوندها برای افزایش ارزش PageRank به صفحه لینک شده استفاده می کند. به طور کلی، لینک های dofollow بهترین نوع پیوندی هستند که می توانید دریافت کنید.

برای درک اینکه چرا لینک‌های dofollow به این شکل کار می‌کنند، تصور کنید که هنگام نوشتن مقاله برای مشتریان خود یک منبع عالی پیدا کنید. این می تواند مطالب تکمیلی، بررسی محصول شما، مطالعه موردی یا هر چیز دیگری باشد، حتی یکی از صفحات خودتان. در این مورد، می‌خواهید یک پیوند dofollow اضافه کنید زیرا به موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایتی را که به آن اشاره می‌کنید توصیه می‌کنید.

طبیعتاً گوگل می خواهد بداند که هدف شما از پیوند دادن به منبع دیگری چیست. این به این دلیل است که به نفع آنهاست که نه تنها شما به عنوان یک کسب و کار بلکه مشتری نهایی شما را نیز راضی کنند. به این ترتیب آنها برمی گردند و دوباره از موتور جستجو استفاده می کنند. در غیر این صورت چه کسی از پلتفرم استفاده خواهد کرد، درست است؟

پیوند dofollow راهی است که گوگل تعیین می‌کند آیا صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید شایسته ارزش است یا خیر – و بنابراین شایسته رتبه‌بندی بالاتر است. اگر بسیاری از وب سایت های معتبر پیوندهای متنی به یک منبع خاص ایجاد کنند، گوگل آن وب سایت را مرتبط و ارزشمند ارزیابی می کند. سپس آن را در رتبه بندی های جستجو در اولویت قرار می دهد. بنابراین، هدف نهایی شما این است که پیوندهای dofollow بیشتری دریافت کنید.

اما آنها چگونه به نظر می رسند؟ بیایید به یک مثال نگاه کنیم!

مثال بک لینک DoFollow:
در اینجا نمونه ای از پیوند dofollow است که از وب سایت databox.com دریافت کردیم. پیوند dofollow قرار داده شده در وب سایت آنها به یکی از صفحات ما اشاره می کند و به نظر می رسد:

<a href=”https://morningscore.io/youtube-seo/”> Morningscore</a>

در اینجا یک اسکرین شات از شکل ظاهری آن در صفحه و در کد آمده است.

تعریف و مثال بک لینک dofollow
این پیوند به یکی از صفحات خاص ما می رود که در آن محتوا بسیار مرتبط است. در این مورد، دیتاباکس سهم ما و منبع پیوند شده را ارزشمند می‌دانست، به همین دلیل است که آنها تصمیم گرفتند که پیوند شایسته یک dofollow باشد. و همانطور که در مثال بالا می بینید، کلمه کلیدی پیوند شده نام تجاری ما است – که به علاوه به گوگل می گوید که این یک نتیجه مرتبط است.

بک لینک های Nofollow چیست؟
نمونه ای از بک لینک های خوب
Hubspot خود سایت بسیار معتبری است. آنها برای هزاران مقاله در همان صنعت مانند ما رتبه بندی می کنند، و بنابراین پیوند از نظر گوگل مرتبط تر است:

نمونه ای از لینک های معتبر بک لینک خوب
خود پیوند بسیار متناوب قرار می گیرد و کاربر می داند که وقتی روی آن کلیک می کند چه انتظاری دارد. متن لنگر نام تجاری ما است که کاملاً خوب است.

نمونه ای از لینک متنی بک لینک خوب
خود صفحه “نازک” نیست و تقریباً 3000 کلمه محتوا در آن وجود دارد (btw، من از این ابزار برای بررسی تعداد کلمات در صفحه استفاده کردم).

نمونه ای از محتوای بک لینک خوب در صفحه
وب‌سایت‌هایی با کیفیت بالا و متنی وجود دارند که به خود مقاله Hubspot پیوند دارند:

نمونه ای از بک لینک های خوب که دامنه ها را ارجاع می دهند
.. و تعداد زیادی از آنها وجود دارد:

نمونه ای از بک لینک های خوب بک لینک های بسیاری
پیوند نیز dofollow است که به این معنی است که ارزش کامل را ارسال می کند:

نمونه ای از بک لینک های خوب با ارزش صفحه بالا
چگونه می توان این لینک را بهبود بخشید؟

می بینید که این لینک مستقیماً به صفحه اول ما می رود. این کاملاً طبیعی است و اکثر پیوندهایی که دریافت می کنید به صفحه اصلی اشاره می کنند. با این حال، در نهایت، شما می خواهید “پیوندهای عمیق” داشته باشید که به صفحات دیگری غیر از صفحه اول شما اشاره می کنند.

صفحه اول شما مهم است زیرا اقتدار کل وب سایت شما را بالا می برد. اما زمانی که رقابت بر سر کلمات کلیدی خاص سخت است، به پیوندهایی نیز نیاز خواهید داشت که مستقیماً به صفحه/منبعی دقیقی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید اشاره کنند.

همانطور که می بینید، این مثال یک بک لینک خوب را به نمایش می گذارد. مهم است که به یاد داشته باشید که به ندرت “سناریوهای موردی کامل” را با پیوندهای خود دریافت می کنید. و در هر صورت این نقطه پیوند بیلدینگ نیست. شما یک نمایه طبیعی و متنوع با چند لینک خوب مانند مورد بالا می خواهید.

نمونه ای از توزیع لینک پروفایل بک لینک خوب

همانطور که می بینید، حدود نیمی از لینک های آنها لینک های معتبر نیستند. این کاملاً طبیعی است – و اکثر وب سایت ها چنین پیوندهایی دارند. با نگاهی به پروفایل‌های پیوند طبیعی، نه تنها می‌توانید بهترین وب‌سایت‌ها را به شما پیوند دهند. داشتن لینک های زیاد از وب سایت های غیر معتبر طبیعی است.

با این حال، از سوی دیگر، نیمی دیگر از پروفایل پیوند آنها از وب سایت های معتبر تشکیل شده است. همانطور که می بینید، هر چه دامنه ارجاع دهنده کیفیت بالاتری داشته باشد، تعداد آنها کمتر می شود. بنابراین دیدن چنین توزیعی طبیعی است.

پس چرا این پروفایل پیوند قوی است؟ دلیلش این است که یک چهارم نمایه لینک کامل آنها از پیوندهای بسیار قوی و معتبر ساخته شده است.

علاوه بر این، بیایید نگاهی به توزیع متن لنگر آنها بیندازیم. به این دلیل که گوگل همچنین از متن لنگر برای تشخیص هرزنامه بودن یا نبودن لینک استفاده می کند. اگر توزیع زیادی از متن های لنگر حاوی کلمات کلیدی مورد نظر خود دارید، باید محتاط باشید.

نمونه ای از توزیع خوب انکر متن پروفایل بک لینک
همانطور که در مثال بالا می بینید، آنها توزیع متن لنگر بسیار خوبی دارند. انکر تکست های حاوی کلمات کلیدی مورد نظرشان فقط حدود 7 درصد است. این یک مکان عالی برای حضور است – نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. همانطور که در مورد اکثر پروفایل های لینک خوب و طبیعی است، اکثر انکر تکست های آنها از نام تجاری آنها ساخته شده است. دومین عدد بالاتر در تصویر، انکر تکست های عمومی آنهاست. نشستن در حدود 20٪، یک عدد عالی است – و کاملا طبیعی و طبیعی است.

در نهایت، متن های لنگر URL برهنه آنها در حدود 4٪ است. این عدد بسیار معقولی است – زیرا تعداد زیادی از وب سایت ها از URL های خالی برای پیوند دادن به وب سایت ها استفاده نمی کنند.

و اکنون زمان آن رسیده است که بررسی کنیم بک لینک های بد چگونه هستند و چگونه می توانید از آنها اجتناب کنید.

کدام بک لینک ها برای شما کمترین اهمیت را دارند؟
بک لینک هایی که کمترین اهمیت را برای وب سایت شما دارند، پیوندهای اسپم (معمولاً به زبان دیگری غیر از زبان وب سایت شما) با محتوای نازک و/یا تکراری در صفحه هستند. آنها معمولاً با برخی نرم افزارها به صورت انبوه ایجاد می شوند و به رتبه بندی شما کمک نمی کنند. در عوض، گوگل آنها را به عنوان لینک های بد می بیند و شما را به خاطر آنها جریمه می کند.

برخی از انواع دیگر بک لینک های بد عبارتند از:

هر لینکی که خریداری می کنید (گوگل به شدت مخالف خرید لینک است)
پیوندهای شبکه وبلاگ خصوصی (معمولاً خریداری شده، همچنین به عنوان PBN شناخته می شود)
نمونه ای از بک لینک های بد
همانطور که می بینید، پیوند به صورت متنی قرار نمی گیرد. در واقع، به ندرت محتوایی در صفحه وجود دارد. محتوا نازک است و احتمالاً با حذف شدن از یک وب سایت دیگر تکراری است. همچنین مطلقاً به موضوع مربوط نمی شود (“کدهای کوپن” در مقابل “استراتژی های بازاریابی”)

در اینجا می بینید که این وب سایت به هیچ وجه معتبر نیست. هیچ ترافیک مرتبطی از موتورهای جستجو دریافت نمی کند – و بنابراین گوگل آن را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع خاصی نمی بیند.

نمونه ای از بک لینک های بد ارزش صفحه پایین
علاوه بر این، این لینک nofollow. البته، معمولاً من پیوند dofollow را ترجیح می دهم، اما در این مورد، در واقع از این بابت خوشحالم. آخرین چیزی که می‌خواهم لینک‌های dofollow هرزنامه و نامربوط است که می‌تواند به طور بالقوه به سایت ما آسیب برساند.

نمونه ای از بک لینک های بد محتوای نامربوط و نازک
علاوه بر این، هیچ پیوندی به این پیوند نیز وجود ندارد – به این معنی که مقدار PageRank برای این صفحه خاص نیز بسیار پایین است.

ابتدا، بیایید توزیع پیوندهای آنها را بررسی کنیم. همانطور که می بینید، در مقایسه با مثال “نمایه بک لینک خوب” از بالا، این پروفایل پیوند بسیار بدتر به نظر می رسد. بیش از دو سوم پروفایل پیوند آنها از لینک های بد ساخته شده است. علاوه بر این، قوی ترین پیوندها به عنوان درصدی از کل پای بسیار کمتر هستند.

نمونه ای از توزیع لینک پروفایل بک لینک بد
اما این تصویر کامل را به ما نمی دهد. اگر تمام جزئیات را نداشته باشید، یک وب‌سایت همچنان می‌تواند با نمایه پیوندی که شبیه آن به نظر می‌رسد، رتبه بالایی داشته باشد. به همین دلیل، باید توزیع متن لنگر آنها را بررسی کنیم.

نمونه ای از بک لینک های بد توزیع لنگر متن
حالا به این نگاه کن انکر تکست هایی که حاوی یکی از کلیدواژه های مورد نظرشان هستند بیش از 27 درصد است. این نزدیک به یک سوم تمام متن های انکر آنها است. بازی خطرناک در مقابل، متن‌های لنگر URL برهنه آنها تقریباً از تناسب خارج شده است – آنها بیش از یک سوم کل لنگرها هستند.

انکر تکست های خالی نیز بسیار زیاد هستند – که نشان دهنده بسیاری از لینک های هرزنامه با کیفیت پایین است. دلیل آن این است که وب سایت های واقعی که قصد دارند به آنها لینک دهند، از نوعی متن در متن لنگر استفاده می کنند.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، به این نگاه کنید که تعداد کمی از مجموع انکر تکست‌های آن‌ها دارای مارک هستند. به خاطر داشته باشید، این یک برند شناخته شده در صنعت آنهاست. من عمداً قصد یافتن یک نمونه قابل مقایسه را داشتم – و نه فقط یک وب سایت تصادفی. با توجه به اندازه و منابع آنها، این نشانگر شیوه های بد لینک سازی است و بنابراین پروفایل بک لینک آنها را بد می کند.

بک لینک های خوب، بک لینک های بد. در حال حاضر ممکن است از خود بپرسید “آیا می توانم از همه اینها صرف نظر کنم و بدون هیچ یک از آنها رتبه بندی کنم؟” پاسخ کمی دشوار است. پس بیایید آن را در زیر بررسی کنیم.

آیا واقعاً برای رتبه بندی به بک لینک نیاز دارید؟
نه، لزوماً برای رتبه‌بندی نیازی به بک لینک ندارید. به عنوان مثال، رتبه بندی در صفحه 5 در گوگل همچنان یک رتبه محسوب می شود و برای آن نیازی به بک لینک ندارید. بک لینک ها به شما کمک می کنند رتبه بالاتری کسب کنید – اما گوگل برای ایندکس کردن وب سایت شما و دادن رتبه به آن نیازی به بک لینک ندارد.

بنابراین، بله، هم در تئوری و هم در عمل، شما می توانید بدون هیچ بک لینک در گوگل رتبه بندی کنید. این یک امکان منطقی است – و بسیاری از جستارهای جستجوی کم رقابت وب سایت هایی را نشان می دهند که هیچ بک لینکی ندارند.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که اکثریت قریب به اتفاق وب سایت ها به بک لینک نیاز دارند تا در نقطه ای نزدیک به رتبه اول شوند. این به این دلیل است که آنها با رقابت در جست و جوهای جستجوی خود مواجه می شوند زیرا شرکت های بیشتری سئو را انجام می دهند.

اگر یک کلمه کاملاً جدید برای یک محصول اختراع کنید (فکر می کنید کاملاً دیده نشده است) و فقط در وب سایت شما نمایش داده می شود، برای آن در رتبه اول قرار خواهید گرفت. این به این دلیل است که گوگل وب سایت شما را فهرست می کند و می بیند که شما مرتبط ترین نتیجه برای آن پرس و جو هستید.

در واقع وقتی سئوکاران تئوری های مختلف را آزمایش می کنند دقیقا از این روش استفاده می کنند. برای اثبات یا رد تاکتیک‌های سئو، آنها یک وب‌سایت جدید (یا تعداد کمی) ایجاد می‌کنند که حول یک کلمه کلیدی کاملاً جدید، تصادفی و غیرقابل مشاهده بهینه شده است. همانطور که بارها و بارها ثابت شده است، همه وب سایت ها ایندکس می شوند – و بنابراین بدون نیاز به بک لینک “رتبه کسب می کنند”.

اما اگر “به همین راحتی” است، چرا کسب و کارها وسواس زیادی به ایجاد پیوند دارند؟ بیایید زیر را ببینیم.

پس لینک ها برای وب سایت شما چه می کنند؟
برای رتبه بندی در بالای صفحه یک در گوگل به بک لینک نیاز دارید. اکثر وب سایت ها به بک لینک نیاز دارند زیرا کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهند برای آنها رتبه بندی کنند بسیار رقابتی هستند. وب سایتی که بیشترین، قوی ترین و مرتبط ترین بک لینک ها را داشته باشد، معتبرترین وب سایتی است که در گوگل برنده می شود.

بک لینک ها بخش مهمی از رتبه بندی در بالا هستند – اما نه تنها عامل. با تعداد کافی از آنها، می توانید در صفحه یک گوگل برای سوالات رقابتی جایگاهی کسب کنید. به این معنی که پیوندها در معرض دید مخاطبان هدف شما قرار گرفتن لازم را به ارمغان می آورند.

از آنجا، با این حال، شما در مورد کیفیت محتوای خود بسیار قضاوت می شوید. و اگر محتوای عالی دارید، بک لینک ها به شما این امکان را می دهند که آن محتوا را به کاربران خود نشان دهید. به این دلیل که گوگل سیگنال های کاربر را نیز در نظر می گیرد.

اما آیا می توان تنها با بک لینک ها رتبه 1 را کسب کرد؟ بله و خیر. اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهم.

صرف نظر از تعداد بک لینک هایی که دارید، اگر کاربران از صفحه شما بازدید کنند، تقریباً بلافاصله به نتیجه جستجو برگردند و سپس یک رقیب پیدا کنند، احتمالاً رتبه خود را برای مدت طولانی حفظ نخواهید کرد.

اما از خودمان جلو نگیریم. بیایید ابتدا ببینیم چگونه می‌توانید به جایگاه برتر برسید – یعنی برای رسیدن به آن به چند بک لینک نیاز دارید.

برای رتبه 1 به چند بک لینک نیاز دارم؟
برای رتبه اول، به بک لینک های بیشتری از میانگین تمام لینک هایی که رقبای شما دارند نیاز دارید. در اینجا، شما همچنین باید موارد پرت را حذف کنید – 2 وب سایت با بیشترین و کمترین پیوند. لینک هایی که دریافت می کنید نیز باید با کیفیت بالاتر و مرتبط تر از لینک های رقبای شما باشند.

تعداد مشخص و مشخصی از تعداد بک لینک مورد نیاز برای الگوریتم PageRank گوگل وجود ندارد. هرچه بک لینک های بیشتر و بهتری دریافت کنید، امتیاز PageRank شما بالاتر خواهد بود – و بنابراین، در مقایسه با رقبای خود رتبه بالاتری خواهید داشت.

اما اگر تازه کار هستید ممکن است گیج کننده به نظر برسد و به اندازه کافی مشخص نباشد. برای کمک به آن، اجازه دهید یک مثال را بشکنیم. با این کار، می توانید محاسبه کنید که برای بهبود رتبه پیج خود به چند بک لینک نیاز دارید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

مثال فرمول بک لینک:
به زبان ساده، برای رتبه بندی در بالای گوگل، معمولاً به بک لینک های بیشتری نسبت به میانگین رقبای خود نیاز دارید. اکنون، 10 وب سایت در هر صفحه نتایج جستجوی معمولی ( که به عنوان SERP نیز شناخته می شود ) ظاهر می شوند. با استفاده از ابزار سئو (مثلا Morningscore)، باید ببینیم که هر کدام از آنها چند بک لینک دارند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید تعداد بک لینک های یک وب سایت را بررسی کنید، همانطور که در زیر توضیح داده ام ادامه دهید. ابتدا روی درک مثال تمرکز کنید و سپس به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را خودتان انجام دهید.

معیارهای مثال:

وب سایت 1 = 24 بک لینک
وب سایت 2 = 13 بک لینک
وب سایت 3 = 47 بک لینک (بیشتر)
وب سایت 4 = 18 بک لینک
وب سایت 5 = 15 بک لینک
وب سایت 6 = 22 بک لینک
وب سایت 7 = 8 بک لینک
وب سایت 8 = 0 بک لینک (بیشتر)
وب سایت 9 = 14 بک لینک
وب سایت 10 = 6 بک لینک

تفکیک: همانطور که مشخص کردیم، در این مرحله نیز باید موارد پرت را حذف کنید – من آنها را در مثال بالا خط زدم تا به راحتی آن را ببینید. دلیل اینکه ما این کار را انجام می دهیم این است که اغلب یک وب سایت با تعداد نامتناسبی از پیوندها در مقایسه با بقیه مشاهده می کنید. که می تواند خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. به همین دلیل، حذف بالاترین و کمترین نتایج بسیار دقیق تر است.

در مرحله بعد، باید میانگین تعداد پیوندها را محاسبه کنیم. برای انجام این کار، تعداد کل بک لینک ها را جمع بندی می کنیم. در مثال ما، در مجموع تا 120 لینک اضافه می شود.

اکنون به سادگی آن عدد را بر تعداد وب سایت ها تقسیم می کنیم – در این مورد 8. نتیجه 15 لینک است. این بدان معنی است که به طور متوسط، صفحات وب رتبه بندی شده برای این کلمه کلیدی دارای 15 بک لینک هستند که به آنها اشاره می کند.

بنابراین در این مورد به چند بک لینک نیاز دارید؟ پاسخ 15 است. و به این ترتیب می توانید تقریباً تعداد پیوندهای مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

? مهم: اکنون مراقب باشید، زیرا این یک سوال بسیار حساس برای بسیاری از سئوکاران است. آنها از فروش خدمات بک لینک به شما درآمد کسب می کنند. بنابراین، احتمالاً نظرات متناقضی را خواهید شنید. من در کار فروش لینک نیستم – و بنابراین تمام تلاش خود را انجام داده ام تا حد امکان عینی باشم.

صرف نظر از اینکه چه چیزی می شنوید و از چه کسی، حقیقت این است که کسب بک لینک هم مربوط به کیفیت و هم کمیت است. البته، اول از همه کیفیت می آید – اما از نظر تجربه اغلب کمیت است که وب سایت ها را محدود می کند. واقعیت این است که اگر هیچ کدام از این عوامل را نداشته باشید، رتبه اول را نخواهید داشت.

دلیلش این است که داشتن هزاران لینک بد تنها “شهرت” (یعنی اعتبار) وب سایت شما را در گوگل از بین می برد. از سوی دیگر، اگرچه بسیار قوی و مرتبط است، تنها داشتن 3 پیوند، احتمالاً برای رساندن شما به بالا نیز کافی نخواهد بود.

داشتن چند بک لینک خوب است؟
هدف شما باید داشتن بک لینک از حداقل 100 دامنه ارجاع منحصر به فرد باشد که از وب سایت های مربوطه می آیند. هنگامی که به آن نقطه رسیدید، آماده رقابت برای بسیاری از کلمات کلیدی خواهید بود. هر چیزی بالاتر از آن به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی رقابتی تر رتبه بندی کنید.

در مجموع، هیچ قانونی در مورد اینکه چند لینک به اندازه کافی خوب هستند وجود ندارد. همه چیز به این سادگی نیست زیرا متغیرهای زیادی وجود دارند که وارد بازی می شوند. اما به عنوان نقطه شروع، 100 لینک را به عنوان هدف خود تعیین کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که رقبای شما با شما در حال رشد هستند، بنابراین تا زمانی که به 100 لینک برسید، رقابت ممکن است سخت تر شود.

به یاد داشته باشید، هدف سئو این نیست که تعداد زیادی بک لینک، تعداد زیادی ترافیک یا هر معیار مشابه دیگری داشته باشید. اگر تنها با چند لینک خوب رتبه 1 را کسب کنید، به تعداد زیادی لینک به آن صفحه نیاز ندارید. هدف نهایی جذب مشتریان بالقوه است و همیشه بوده است که بتوانید از آنها فروش داشته باشید.

مطمئناً، هدف میانی شما ممکن است تقویت هر یک از این معیارها باشد. اما در پایان روز، انگیزه بهبود نتیجه واقعی کسب و کار چیزی است که این ورودی ها را هدایت می کند.

آیا می توانید تعداد زیادی بک لینک داشته باشید؟
نه، شما هرگز نمی توانید تعداد زیادی بک لینک داشته باشید. تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که پیوندهای زیادی دارند. آنها رتبه بسیار خوبی دارند و جریمه نمی شوند. علاوه بر این، وب سایت های جدید به طور مداوم ایجاد می شوند. این بدان معناست که محدودیتی برای تعداد بک لینک های شما وجود ندارد.

با این حال، شما می توانید تعداد زیادی بک لینک جدید داشته باشید. این به این دلیل است که گوگل می داند و بر تعداد لینک های شما در هر لحظه نظارت می کند. مشاهده اینکه شما به طور ناگهانی پیوندهای خود را به روشی غیر طبیعی رشد می دهید، مطمئناً اقدام آنها را تحریک می کند. این می تواند هر دو الگوریتمی باشد که شما را به طور خودکار جریمه می کند. از طرف دیگر، می‌توانید با یک اقدام دستی توسط تیم بازبینی دستی در Google نیز مواجه شوید.

بنابراین دریافت تعداد زیادی لینک در مدت زمان بسیار کوتاه خطرناک است. پس محدوده امن چقدر است؟ اجازه بدید ببینم!

 

در حالی که هیچ قانون خاصی وجود ندارد که روزانه چند لینک بسازید، هدف شما باید این باشد که در نهایت، بسته به جایی که از کجا شروع می کنید، مجموع بک لینک های خود را دو برابر کنید. با این حال، این همیشه قابل دستیابی نیست و واقعاً به میزان سرمایه گذاری شما در ساخت لینک بستگی دارد.

به عنوان مثال، یک نمودار پیوند واقعی چیزی شبیه به این است. اگر با 80 بک لینک شروع کنید و به یک دوره 5 ساله از بک لینک های خود نگاه کنید، چیزی شبیه به این خواهد بود:

چند بک لینک در روز باید ایجاد کنید
همانطور که می بینید، از ژانویه 2016 تا ژانویه 2020، آنها لینک ها را در مقایسه با سال گذشته دوبرابر نکرده اند – اما هنوز 5 برابر بیشتر لینک ها را به دست آورده اند.

چگونه می توانم تعداد بک لینک هایی که به وب سایت خود دارم پیدا کنم؟
برای اینکه ببینید وب سایت شما چند بک لینک دارد، باید از ابزار بررسی بک لینک استفاده کنید. این می تواند یک ابزار رایگان مانند کنسول جستجوی گوگل یا یک ابزار پولی مانند Morningscore باشد. به خاطر داشته باشید که کنسول جستجو به تنظیمات اولیه نیاز دارد و دقیقاً به شما نشان نمی دهد که پیوند شما از کجا آمده است.

در اینجا، من نمونه ای از نحوه بررسی پیوندهای وب سایت خود را در 3 مرحله سریع به شما نشان می دهم. شما می توانید مراحل را دنبال کنید و همان را برای وب سایت خود دریافت کنید.

مرحله شماره 1 – بنابراین برای دریافت پیوندهای وب سایت شما، ابتدا وارد Morningscore می شوم.

چگونه می توانم تعداد بک لینک های من به ابزار سئوی وب سایت خود را پیدا کنم
می توانید ببینید که من قبلاً وارد وب سایت خود شده ام (از شما خواسته می شود این کار را پس از ثبت نام انجام دهید). با این حال، در مقایسه با کنسول جستجو، نیازی به تنظیم وجود ندارد، زیرا این ابزار داده‌های شما را که به صورت آنلاین در دسترس هستند، جمع‌آوری می‌کند.

مرحله شماره 2 – از آنجا، روی دکمه “ابزار” در منوی ناوبری کلیک می کنم.

چگونه لینک های ابزار لینک سازی سایت خود را بررسی کنم
این من را به ابزارهای مختلف در پلت فرم می برد. چند ابزار در اینجا وجود دارد، اما آنچه ما نیاز داریم ابزار “پیوندها” است.

مرحله شماره 3 – روی “پیوندها” کلیک می کنم و به “همه پیوندها” پایین می رویم.

نحوه دیدن لینک های پروفایل لینک کامل سایت
در اینجا، جدولی با تمام بک لینک های ورودی به وب سایت من به من پیشنهاد می شود.

من می‌توانم ببینم چه زمانی آن پیوند را دریافت کرده‌ام و از طریق معیار «Value» در سمت راست، دامنه معتبر است.

چگونه می توان لیست لینک های بک لینک های وب سایت خود را مشاهده کرد
اکنون، وقتی روی هر یک از پیوندها کلیک می کنم، اطلاعات بیشتری در مورد خود بک لینک می بینم. من همچنین می‌توانم آن داده‌ها را صادر کنم و صفحه‌گسترده‌ای را دریافت کنم که می‌توانم آن‌ها را هر طور که مناسب بدانم برش دهم و تاس بزنم. بدست آوردن مجموع تمام معیارهایی که نیاز دارم بسیار سریع و آسان است.

در مقایسه، کنسول جستجو می‌تواند آن داده‌ها را به شما نشان دهد – اما هیچ راه آسانی برای جمع‌آوری آن‌ها در یک نمای کلی ساده وجود ندارد. اما قبل از اینکه نتیجه بگیریم چه چیزی برای شما بهتر است، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید این کار را در کنسول جستجو انجام دهید.

و در اینجا نحوه بررسی پیوندهای خود در کنسول جستجوی Google آمده است.

مرحله شماره 1 – وارد کنسول جستجوی گوگل شوید (شما باید این را از قبل تنظیم کنید)

چگونه می توانم تعداد بک لینک های من به کنسول جستجوی گوگل وب سایت خود را پیدا کنم
همانطور که می بینید، من قبلا آن را راه اندازی کرده ام و وب سایت خود را آماده کرده ام. این فرآیند بسته به اینکه چگونه برای احراز هویت وب سایت خود در پلتفرم انتخاب کرده اید، ممکن است کمی طول بکشد.

مرحله شماره 2 – در نوار سمت چپ، به بخش «ابزارها و گزارش‌های قدیمی» اسکرول می‌کنم و روی «پیوندها» کلیک می‌کنم.

چگونه می توان لینک ها را به ابزار میراث پیوندهای سایت من بررسی کرد
پس از بارگذاری آن گزارش، می توانم پیوندهای خود را ببینم. در جدول “پیوندهای خارجی” می توانم ببینم که چند وب سایت دیگر به من پیوند دارند. به یاد داشته باشید که Google مطلقاً همه دامنه‌هایی را که به شما پیوند می‌دهند به شما نشان نمی‌دهد – زیرا انجام این کار به نفع آنها نیست.

در جدول “پیوندهای داخلی”، می توانم ببینم که کدام یک از صفحات خود را بیشتر پیوند داده ام. همانطور که می بینید، پلت فرم ما بیشتر به هم مرتبط است. این به این دلیل است که پیوند به آن در منوی ناوبری هدر در هر صفحه در سایت ما قرار دارد.

در مرحله بعد، من همچنین می توانم ببینم که کدام یک از صفحات من بیشترین لینک را دارند. متأسفانه، دیدن مجموعه ای از پیوندهایی که به کدام صفحات در کنسول جستجو اشاره می کنند تا حدودی دشوار است. شما باید این کار را صفحه به صفحه انجام دهید – این همان چیزی است که در مرحله زیر به شما نشان خواهم داد.

در نهایت، توزیع متن لنگر که گوگل در مورد وب سایت من متوجه شده است نیز به من پیشنهاد شده است. شما می توانید این را در جدول “Top linking text” پیدا کنید.

مرحله شماره 3 – آخرین مرحله این است که جداول “صفحات لینک شده برتر” و “سایت های پیوند دهنده برتر” را در واقع کاوش کنید. در حال حاضر، من بر روی “صفحات لینک شده برتر” تمرکز خواهم کرد. من روی دکمه “بیشتر >” در هر یک از آنها کلیک می کنم.

نحوه مشاهده لینک به صفحات لینک شده بالای سایت
این من را به یک صفحه جدید می برد که تمام صفحات من که دارای بک لینک هستند بر اساس تعداد لینک های آنها طبق گوگل مرتب شده اند. در پایین این صفحه، می‌توانید تعداد ردیف داده‌ای را که می‌خواهید در یک زمان مشاهده کنید، انتخاب کنید.

مرحله 4 – من روی هر یک از پیوندهای جدول کلیک می کنم.

چگونه می توان پیوندهای وب سایت خود را مشاهده کرد که سایت های برتر کنسول جستجو به صفحه پیوند دارند
در اینجا، من به صفحه دیگری منتقل می شوم – که تمام دامنه هایی را که به یکی از صفحات خاص من پیوند دارند را به من نشان می دهد.

مرحله 5 – در نهایت، یکی از صفحات خود را انتخاب می‌کنم – و این نشانی‌های اینترنتی را از آن وب‌سایت به من نشان می‌دهد که به صفحه خاص من پیوند دارند.

چگونه می توانم صفحات پیوند دهنده بالای کنسول جستجوی بک لینک های خود را ببینم
در اینجا، من می توانم کلیک کنم و خود وب سایت را باز کنم و بررسی کنم که پیوند در صفحه واقعی چگونه به نظر می رسد.

خط پایین: کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان عالی است که به شما امکان دسترسی به داده های مهم را می دهد. با این حال، در مقایسه با یک پلت فرم حرفه ای سئوی پولی، برای دستیابی به داده های مورد نیاز خود، به «کلیک کردن» بسیار بیشتری نیاز دارد.

چگونه بک لینک هر وب سایت دیگری را پیدا کنیم؟
شما نمی توانید با استفاده از یک ابزار رایگان مانند Google Search Console تعداد بک لینک های وب سایت های دیگر را پیدا کنید زیرا به داده های وب سایت دیگر دسترسی ندارید. در عوض، برای بررسی تعداد بک لینک های هر وب سایت دیگری غیر از سایت شما، باید از ابزار سئوی پولی استفاده کنید.

بسیاری از ابزارهای پولی چک‌کننده پیوند دارای یک آزمایش رایگان هستند که در آن می‌توانید وب‌سایت‌های رقبای خود را اسکن کنید – و امتیاز Morningscore ما نیز همین‌طور است.

شما می توانید بک لینک ها را به هر وب سایت دیگری (مثلاً رقبا) به طور مشابه با نحوه بررسی پیوندهای خود در یک ابزار SEO بررسی کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در Morningscore آمده است.

مرحله شماره 1 – یک بار دیگر، به ابزار پیوند بروید و به بخش “همه پیوندها” بروید.

مرحله 2 – در اینجا، در سمت راست، روی منوی کشویی که نام وب سایت شما ظاهر می شود، کلیک کنید.

چگونه می توان بک لینک های هر وب سایت ابزار سئو را پیدا کرد
مرحله 3 – از منوی کشویی، یکی از رقبای خود را انتخاب کنید.

چگونه بک لینک ها را برای یک ابزار جستجوگر لینک وب سایت دیگر نمایه لینک کامل بررسی کنیم
اکنون می توانید نمای کلی دقیقی را که می توانید برای وب سایت خود مشاهده کنید. در اینجا، می توانید تمام دامنه های ارجاع دهنده رقبای خود را پیدا کنید و اطلاعات بیشتری در مورد بک لینک های خاص آنها ببینید.

چگونه به وب سایت خود بک لینک دریافت کنیم؟
کارآمدترین راه برای دریافت بک لینک به سایت خود به عنوان یک مبتدی، استفاده از یکی از استراتژی های زیر است: وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد لینک رقیب، مشارکت های تجاری و فهرست های تجاری.

بگذارید همه آنها را توضیح دهم، جایی که من به شما نشان خواهم داد که چگونه کار می کنند و کدام یک برای شما ارزشمندتر هستند. شما می توانید (و باید) در ابتدا به این ترتیب روی این پیوندها تمرکز کنید. این طرح مینی لینک بیلدینگ خود را در نظر بگیرید. تاکتیک های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید، اما در سطح استراتژیک، باید پیوندها را به ترتیب زیر دریافت کنید:

1. فهرست های تجاری
اول از همه، ساده‌ترین راه برای اینکه به گوگل بفهمانید وب‌سایت‌تان زنده است، این است که وب‌سایت خود را در برخی فهرست‌های تجاری نشان دهید. اگر یک کسب و کار محلی هستید، سعی کنید کاتالوگ های کسب و کار مرتبط را در سطح محلی و ملی پیدا کنید.

اگر در سطح جهانی فعالیت می کنید، این می تواند به شکل ثبت جهانی باشد – به عنوان مثال ثبت شرکت های نرم افزاری. اگر شما یک طراح هستید، آن ها می توانند وب سایت های نمونه کار طراحی باشند. و غیره.

همچنین به یاد داشته باشید که هر یک از شعب مربوطه خود را در کاتالوگ مربوطه خود ثبت کنید. اگر در ایالات متحده و کانادا فعالیت می کنید، این دو شعبه (یا بخش) به ترتیب در فهرست های ایالات متحده و کانادا به ثبت نام های منحصر به فرد نیاز دارند.

? توجه: اتفاقاً ، هرکسی که به شما می‌گوید فهرست‌های تجاری کار نمی‌کنند، صرفاً آنچه را که اینجا و آنجا خوانده‌اند، می‌خواند. دایرکتوری های کسب و کار شما را برای هیچ کلمه کلیدی در صدر قرار نمی دهند، اما همانطور که در بالا ذکر کردم، آنها راهی برای “احیای” وب سایت شما در چشم گوگل هستند. برخی از معتبرترین ابزارهای سئو موجود در بازار راهنماهای تجاری و جمع آوری کننده ها را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند.

2. شرکای تجاری
ایده در اینجا این است که از شرکای خود بخواهید یک پیوند متنی را در وب سایت خود قرار دهند. در حال حاضر، این نباید یک اقدام آشکار، هرزنامه و خودسرویس باشد. در عوض، می توان آن را به روشی بهتر ساخت. به عنوان مثال، دفعه بعد که آنها اخباری را در سایت خود به اشتراک می گذارند، می توانید با مقداری ورودی که ارزش ایجاد می کند مشارکت کنید و پیوند خود را به روشی صادقانه “کسب” کنید.

دلیل اینکه دریافت لینک از شرکای تجاری شما بسیار خوب عمل می کند این است که شما به سادگی از آنچه قبلا ساخته اید استفاده می کنید. اعتمادی که با این افراد ایجاد کرده اید به شما این امکان را می دهد که به راحتی وب سایت خود را ذکر کنید.

3. پیوندهای رقیب
گام بعدی کپی کردن برخی از پیوندهایی است که رقبای شما ایجاد می کنند. در اصل، شما تحقیق می کنید و مکان هایی را که آنها در آن به اشتراک گذاشته می شوند را پیدا می کنید. شما یا به همان مکان‌ها دسترسی پیدا می‌کنید یا به سادگی روش آن‌ها را قرض می‌گیرید – و وب‌سایت‌های مرتبط دیگری را پیدا می‌کنید که می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

البته، در اینجا مهم است که در نظر بگیرید که چقدر منابع را برای پیوندهایی که به دست آورده اند خرج کرده اند. برای مثال، اگر در وب‌سایت‌های خبری بزرگ به این دلیل نام برده می‌شود که اخیراً در یک بلوک در برنامه خبری صبح ظاهر شده‌اند، احتمالاً نمی‌توانید آن را «فقط کپی کنید».

با این حال، اگر آنها با نویسندگانی از وب‌سایت‌های مختلف که می‌توانید در لینکدین پیدا کنید، همکاری می‌کنند، این چیزی است که ارزش کاوش بیشتر را دارد.

4. روابط عمومی دیجیتال
در مرحله بعد، راهی برای ترکیب روابط عمومی سنتی و محتوای آنلاین ارزشمند برای تولید بک لینک وجود دارد. ایده پشت روابط عمومی دیجیتال این است که قبلاً محتوای منحصر به فرد و دیده نشده داشته باشید.

با این حال، بخش مشکل این است که شما باید تحقیقات خود را از قبل انجام دهید. یعنی، باید تعیین کنید که آیا محتوای منحصربه‌فردی که تولید می‌کنید، محتوایی است که مخاطب هدف شما احتمالاً به اشتراک گذاشته و به آن پیوند می‌دهد یا خیر.

برای مثال، اگر یک کسب و کار محلی هستید، یک راه عالی برای در معرض دید قرار گرفتن، گردآوری و به اشتراک گذاری یک منبع مرتبط با سایر مشاغل محلی است. این می تواند به عنوان مثال بهترین مکان برای بازدید در منطقه شما، بهترین شرکت در جایگاه شما در مناطق دیگر و غیره باشد.

ایده اینجا این است که از آنجایی که شما یک شخص ثالث هستید که شرکت ها را به شیوه ای بسیار ارزشمند برای کاربران نهایی بررسی می کنید، احتمالاً با قرار گرفتن در معرض و لینک ها از آن سود خواهید برد.

از سوی دیگر، اگر یک تجارت جهانی هستید (مثلاً یک شرکت نرم افزاری در فضای بازاریابی)، می توانید مطالعاتی در مورد مخاطبان هدف خود انجام دهید.

حالا اشتباه نکن واقعاً نیازی نیست که همیشه نظرسنجی انجام دهید. در واقع، شما می توانید به راحتی با استفاده از وب سایت هایی که به شما امکان دسترسی به برخی داده ها را می دهند، تحقیقات دست اول و اصلی را جمع آوری کنید. به عنوان مثال، این می تواند Glassdoor یا LinkedIn باشد.

5. وبلاگ نویسی مهمان
آخرین اما نه کم اهمیت ترین در این لیست ایجاد پست های وبلاگ مهمان برای سایر وب سایت ها و رسانه های صنعت شما است. اگر قبلاً این سؤال را جستجو کرده باشید، خواهید دید که اکثر وب سایت ها این تاکتیک را به عنوان رویکرد شماره یک در دریافت لینک رتبه بندی می کنند. نه من اما

دلیل آخرین بودن این مرحله در لیست من این است که می تواند کاملاً نیاز به منابع داشته باشد. شما باید برای هر وب سایتی که در آن برجسته می شوید، محتوای منحصر به فرد و مرتبط تولید کنید.

احتمالاً می‌توانید این مرحله را از قبل با تماس با شخصی از شبکه خود که یک وبلاگ مرتبط را اجرا می‌کند یا به آن دسترسی دارد، انجام دهید. اما، اگر می خواهید این کار را در مقیاس انجام دهید، باید خلاق باشید و با بسیاری از وب مسترها ارتباط برقرار کنید.

در مورد پست مهمان مطالب زیادی نوشته شده است، بنابراین من در اینجا به آن نمی پردازم. ممکن است در آینده در یک پست وبلاگ رویکرد منحصر به فردی را که برای دریافت پاسخ ایمیل به مهمانان خود استفاده می کنم منتشر کنم. در حال حاضر، آن را فقط در دنباله های ایمیل ما در دسترس است در هنگام دانلود بسیاری از منابع از ما.

بسیاری از انواع پیوندها، بسیاری از سوالات، بسیاری از احتمالات. فقط یک چیز مسلم است. بک لینک ها آن چیزی نیستند که قبلا بودند. به عنوان آخرین مرحله در سفر کوچکمان، بیایید به تاریخچه مختصری از بک لینک ها، همراه با جایی که روند در حال حرکت است، نگاه کنیم.

آیا بک لینک ها هنوز برای سئو مهم هستند؟
بله، بک لینک ها همچنان یک فاکتور حیاتی برای سئو هستند و همچنان یکی از مهم ترین فاکتورها برای رتبه بندی هستند. این به این دلیل است که آنها به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کنند تا ارتباط و کیفیت نتایجی را که برای جستارهای جستجوی مختلف ظاهر می شوند، بهبود بخشند.

اما برای درک کامل اینکه چرا آنها یک فاکتور رتبه بندی هستند و آیا هنوز هم اهمیت دارند، باید به تاریخچه اخیر موتورهای جستجو نگاه کنیم.

در حالی که امروزه گوگل بسیار باهوش‌تر است و بیش از ۲۱۰ عامل رتبه‌بندی وب‌سایت شما را تعیین می‌کنند، همیشه اینطور نبوده است. در ابتدا، موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها عمدتاً بر اساس تعداد کلمات کلیدی در محتوای آنها استفاده می کردند. الگوریتم‌ها به اندازه امروز هوشمند نبودند و هدف و معنای محتوا را نمی‌توان به خوبی تحلیل کرد.

چرا بک لینک ها یک فاکتور رتبه بندی هستند؟

صاحبان وب‌سایت‌ها متوجه این موضوع شدند و بسیاری از آنها رویه‌ای را اجرا کردند که به «پر کردن کلمات کلیدی» معروف است. نشان داد که این یک سیستم ناکارآمد برای موتورهای جستجو، سازندگان محتوا و کاربر نهایی است.

مهم نبود محتوا خوب باشد، وب سایت معتبر باشد یا در مورد چیست. اگر عبارت یا کلمه خاصی دقیقاً مطابقت داشت، هنگام جستجوی کاربر، آن نتیجه نشان داده می شود.

علاوه بر فریب آشکار سیستم، بسیاری از جستجوهای نامربوط نیز نشان داده می شدند. برای مثال، شخصی که تجربه شخصی خود را به اشتراک می‌گذارد ممکن است حاوی کلمات کلیدی باشد که در غیر این صورت برای کسب و کار دیگران مناسب و مهم هستند. و اینگونه بود که بک لینک ها به یک عامل تبدیل شدند.

از آن زمان تا به حال گیر کرده و نقش مهمی در رتبه بندی ایفا کرده است، با این حال، بدون برخی تغییرات شدید نیست.

 

معرفی تگ Nofollow

با این حال، چیزهای آنلاین کمی پیچیده تر هستند و سئوکاران کلاه سیاه ناگهان متوجه شدند که می توانند موتورهای جستجو را فریب دهند. شخصی در جایی متوجه شد که اگر تعداد بک لینک ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد، می توانند از نرم افزاری استفاده کنند که تعداد زیادی از آنها را بدون در نظر گرفتن ارتباط، به طور خودکار تولید می کند.

بسیاری از مولدهای بک لینک را در خود جای دادند که منجر به دستکاری صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شد. یکی از روش های رایج نوشتن نظرات اسپم برای دستیابی به تعداد بالایی از بک لینک ها بود.

و اینجاست که گوگل متوجه شد که چیزی اشتباه است. با معرفی تگ NoFollow، گوگل کنترل رتبه بندی را در دست گرفت و با حذف بیشتر هرزنامه ها به وبلاگ نویسان و مشاغل کمک کرد. معرفی این تگ جدید، همراه با به روز رسانی پنگوئن گوگل که لینک های با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد، نگاه ما به لینک ها را برای همیشه تغییر داد.

بک لینک ها در آینده چگونه کار خواهند کرد؟
در آینده بک لینک ها یک عامل قوی برای رتبه بندی بالاتر در گوگل باقی خواهند ماند. با این حال، با گذشت زمان، متوجه می شویم که تأثیر آنها کمتر می شود. در واقع، بینگ قبلاً اعلام کرده است که تأثیر بک لینک ها را در الگوریتم رتبه بندی خود کاهش خواهند داد. اینکه آیا و چه زمانی این اتفاق در گوگل رخ خواهد داد، هنوز یک سوال است. با این حال، می توان تصور کرد که این تغییر در برخی مواقع در گوگل نیز نمایش داده می شود.

در واقع، گوگل در حال حاضر از بسیاری از عوامل دیگر برای رتبه بندی محتوای خود استفاده می کند. آنچه در اینجا جالب است این است که وزن هر یک از این عوامل توسط الگوریتم گوگل برای هر پرس و جو تنظیم می شود – و بنابراین می توان گفت که امروزه داشتن بک لینک یک عامل “کمتر مهم” است.

با ادامه روند، بک لینک ها ارزش خود را برای مدتی طولانی و احتمالا برای همیشه حفظ خواهند کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ تغییری در آنها وجود نخواهد داشت. الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده است که سعی در ارائه بهترین نتایج دارد. و به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، آگاهی از چنین تغییراتی به شما برتری نسبت به رقبا می دهد.

با آن، وقت آن است که این راهنما را به پایان برسانیم. از آنجایی که اکنون با پیوندها آشنا هستید، پیش بروید و راهنمای کلمات کلیدی دم بلند ما را بررسی کنید . همچنین، مطمئن شوید که به واژه‌نامه SEO ما نگاهی انداخته‌اید ، این بهترین راه برای جلوگیری از سردرد در هنگام برخورد با اصطلاحات سئو است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا