رپورتاژ

متحول کنندگان بازار کلایمر

چگونه فناوری‌های جدید این بخش را متحول کرده و به جلو می‌برند.
بازار کلایمر قرار است در سال های آینده تغییرات چشمگیری را تجربه کند. فناوری‌های جدید مانند بازرسی با پهپاد، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و واقعیت افزوده، بازی را برای متصدیان متصدی تغییر می‌دهد و به طور بالقوه راه را برای تازه واردان هموار می‌کند. در این گزارش، اثرات ابزارهای دیجیتال در حال ظهور و اتوماسیون فرآیند بر زنجیره ارزش بازار کلایمر را بررسی می‌کنیم. روندهای کلیدی در تاسیسات جدید، تعمیر و نگهداری و خدمات کلایمر چیست؟ مسئولان متصدی چگونه واکنش نشان می دهند و چه گام های بعدی باید برداشته شود؟

رولاند برگر با OEM ها، تامین کنندگان ردیف 1 و کارشناسان صنعت صحبت کرده است تا پاسخ ها و مثال های ملموسی را در مورد چگونگی پیشی گرفتن از رقبا و آماده شدن برای آینده ارائه دهد.

3 روند رو به افزایش در فناوری کلایمر

ما ده خوشه روند را در امتداد زنجیره ارزش بازار کلایمر شناسایی کردیم که بر بازار کلی تأثیر بیشتری خواهند گذاشت.
ما ده خوشه روند را در امتداد زنجیره ارزش بازار کلایمر شناسایی کردیم که بر بازار کلی تأثیر بیشتری خواهند گذاشت.
مروری بر روندهای کلیدی در تاسیسات جدید، نگهداری و خدمات
در طی چندین سال گذشته، بازار کلایمر رقابت شدید قیمتی را تجربه کرده است که تأثیر بسیار زیادی بر خدمات نصب و نگهداری داشته است.

رولاند برگر ده گروه روند را در امتداد زنجیره ارزش بازار کلایمر شناسایی کرده است که بر بازار کلی و همچنین بر عرضه محصول و خدمات هر شرکت کننده تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. در این مقاله، ما دو خوشه روند را با جزئیات بیشتر برجسته خواهیم کرد: فناوری و نوآوری در نصب و فناوری‌های جدید تعمیر و نگهداری.

سیستم کنترل کلایمر

فعالان بازار قبلاً این روندها را انتخاب کرده اند و شروع به افزایش سرمایه گذاری خود در تلاش های مختلف به طور انتخابی کرده اند:

پلتفرم برای کاهش هزینه ها، و تنظیم پوشش زنجیره ارزش، همانطور که در میان اکثر بازیگران اصلی مشاهده می شود
مشارکت های دیجیتالی برای هدایت مشترک اینترنت اشیا، همانطور که توسط شیندلر و تلفونیکا دنبال می شود
طرح‌های کلایمری که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد، مانند کلایمر MULTI بدون طناب ThyssenKrupp با چندین کلایمر که در یک شفت کار می‌کنند، از جمله حرکت افقی.
نصب‌های کاملاً خودکار با افزایش کارایی، همانطور که توسط شیندلر “قیام” (سیستم نصب رباتیک برای کلایمرها) به نمایش گذاشته شده است.
مسلماً، بیشتر این نمونه‌ها هنوز هم نمونه‌های اولیه و چشم‌اندازهای بزرگی هستند که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا در مقیاس بزرگ به کار گرفته شوند. در یک سطح عملگرایانه تر، مدیران فعلی از کجا می توانند شروع کنند و همزمان به نتایج تجاری دست می یابند؟

راهنمای مدیریت عملکرد کلایمر

در میان روندهای ذکر شده، فناوری‌های نصب و نگهداری جدید پتانسیل کاهش هزینه قابل توجهی را برای شرکت‌های کلایمر به منظور افزایش سودآوری ارائه می‌دهد. در عین حال، آنها اولین گام به سوی چشم اندازهای بزرگتر را تشکیل می دهند. در ادامه، سه نمونه از فناوری‌های در دسترس را بیان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا فکر می‌کنیم آنها در حال تغییر بازی هستند.

تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده رضایت مشتری و تمایل به پرداخت هزینه برای یک تجربه خدمات برتر را افزایش می‌دهد.»
پرتره رالف مایر
رالف میر
شریک
دفتر زوریخ، اروپای مرکزی
مثال اول – نصب و نگهداری به کمک پهپاد
هم آماده‌سازی محل کار و نقشه‌برداری در ابتدای پروژه، و هم تکمیل و آزمایش در پایان یک پروژه، مستلزم انجام وظایف بسیار دستی در وضعیت موجود است: اندازه‌گیری‌های هندسی راه‌های کلایمر، چک‌لیست‌های صدور گواهینامه فرآیند میدانی و طیف وسیعی از فعالیت‌های بازرسی. همه هزینه و زمان با ارزش است. از پهپادها می توان برای بررسی از راه دور کلایمر و ثبت الکترونیکی اندازه گیری ها استفاده کرد. نتیجه: تا 21-26٪ صرفه جویی در زمان و 6-11٪ کاهش هزینه.

نظر رولاند برگر در مورد چرایی تغییر این بازی:
جدا از صرفه جویی آشکار در زمان و هزینه، بازرسی پهپادها می تواند کاهش ریسک و کنترل کیفیت را از طریق یکپارچگی و اجتناب از خطای انسانی بهبود بخشد، که منجر به کار مجدد کم هزینه تر در طول دوره گارانتی می شود. آنها همچنین پرسنل نصب را آزاد می کنند تا روی کارهای غیر خودکار باقی مانده کار کنند. در نهایت، آنها اولین گام عملی به سمت نوآوری های واقعاً تغییر دهنده بازی مانند نصب های کاملاً خودکار هستند.

ما از اینترنت اشیا به روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم. می‌توانیم وضعیت کلایمر را پیش‌بینی کنیم و این به ما کمک می‌کند تا به مشتریان کمک کنیم تجهیزات خود را در طول چرخه عمر به روشی بسیار بهتر مدیریت کنند.»
معمار اصلی، سازنده عمده کلایمر
مثال دوم – تعمیر و نگهداری پیش بینی شده به عنوان کلید حفظ قرارداد خدمات
کلایمرهای هوشمند متصل به اینترنت به طور فزاینده ای در ساختمان های هوشمند رایج می شوند. همراه با الگوریتم‌های تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، اپراتورهای کلایمر به‌محض ظاهر شدن یا در شرف ایجاد خطا از خطا مطلع می‌شوند که منجر به 14 تا 19 درصد کاهش زمان خرابی و 5 تا 10 درصد صرفه‌جویی در هزینه تعمیرات می‌شود.

نظر رولاند برگر در مورد چرایی تغییر این بازی:
تعمیر و نگهداری پیش‌بینی به این امکان را می‌دهد که منبع یک مشکل دقیقاً قبل از وقوع آن مشخص شود و به تکنسین‌ها مشاوره عیب‌یابی در این زمینه ارائه می‌دهد. این منجر به خطاهای کمتر، تعمیرات سریعتر و در دسترس بودن بیشتر می شود. در نهایت، رضایت مشتری و تمایل به پرداخت برای یک تجربه خدمات برتر را افزایش می دهد.

اصول طراحی جهانی برای کلایمرها

مورد استفاده از تعمیر و نگهداری پیش بینی کننده
پروژه آزمایشی
حسگرهای مختلف به یک پلتفرم اینترنت اشیا در فضای ابری متصل می شوند
سازندگان کلایمر داده های جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل می کنند و تعمیر و نگهداری کامل را برای هر کلایمر جداگانه تنظیم می کنند
در صورت فعالیت غیرمعمول، به عنوان مثال، کلایمری که چند میلی متر بالاتر از حد معمول فرود می آید، پلت فرم تعمیر و نگهداری پیش بینی، نقطه داده را ثبت می کند و در صورت لزوم، تعمیر و نگهداری پیش بینی را برنامه ریزی می کند.
تکنسین‌های خدمات دقیقاً نشان داده می‌شوند که کجا و چه مشکلاتی ثبت شده‌اند، بنابراین می‌توان آن‌ها را قبل از تبدیل شدن به مشکلات مهم برطرف کرد
تاثیر حاصله
مثال سه – واقعیت افزوده برای زمان واکنش سریعتر سرویس
برخی از کارها مانند نصب صحیح دستگاه و ابزار کلایمر یا اندازه گیری ریل های راهنمای خودرو به دقت بالایی نیاز دارند، زمان با ارزشی را صرف می کنند و به دلیل پیچیدگی مستعد خطاهای انسانی هستند. از واقعیت افزوده می توان برای پوشاندن دستورالعمل های آماده سازی سایت و اطمینان از اندازه گیری های سریع و دقیق استفاده کرد. ما تخمین می زنیم که همپوشانی دیجیتالی داده ها از عینک یا تبلت برای ترکیب دنیای واقعی و اطلاعات دیجیتال منجر به صرفه جویی در زمان 5-10٪ و صرفه جویی در هزینه تا 5-10٪ می شود.

راهنمای کلایمر راه پله
نظر رولاند برگر در مورد چرایی تغییر این بازی:
تکنسین های خدمات با تجربه کمیاب و گران هستند. در دسترس بودن آنها در هنگام خرابی یک گلوگاه پرهزینه ایجاد می کند: اگر در دسترس نباشد، اپراتورهای کلایمر به سرعت با رقبا قرارداد می بندند. واقعیت افزوده به ژنرالیست‌های در دسترس‌تر قدرت می‌دهد تا به جای آن تا 20 درصد خرابی‌های پیچیده را سرویس دهند، در حالی که امروزه تنها 1 درصد است. چنین واکنش سریعی منجر به رضایت مشتری می شود و حتی به شما امکان می دهد حق بیمه را شارژ کنید.

توصیه هایی برای موفقیت در کسب و کار
مثال های ذکر شده نشان می دهد که روندهای شناسایی شده نه تنها فشار را در بین متصدیان فعلی بالا نگه می دارد، بلکه با معرفی فناوری های جدید راه را برای اخلالگران احتمالی هموار می کند. برای کوتاه‌مدت و بلندمدت، سه حوزه اصلی اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد:

روی مدل های کسب و کار آینده سرمایه گذاری کنید. برای هر فرصتی یک طرح تجاری تهیه کنید و منابع مورد نیاز برای اجرای آن را تعریف کنید. در مورد بازه زمانی که در نظر می گیرید محتاط باشید، زیرا زمان می برد. به عنوان مثال، مدل های داده برای نگهداری پیش بینی شده ابتدا باید با داده های معنی دار آموزش داده شوند.
سازمان را به گونه ای تنظیم کنید که این فناوری های جدید را به کار گیرد. تحقیق و توسعه را با گنجاندن تحقیق در مورد نصب پهپاد، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و غیره در تکرار پلتفرم بعدی شروع کنید. به طور عملی مدل های خدمات جدید را در میدان آزمایشی اجرا کنید و کارکنان را بر اساس آن تنظیم کنید.
مدل عملیاتی را با آنچه کار می کند تطبیق دهید. به تمرکز بر شایستگی های اصلی و در عین حال پیشرفت بیشتر پلتفرم سازی محصول و خدمات برای کاهش پیچیدگی ادامه دهید. در درازمدت، ممکن است تغییری به سمت نوآوری مدل کسب و کار مخل تر مانند کلایمر به عنوان سرویس وجود داشته باشد.

“اینترنت اشیا ما را قادر می سازد تا به مشتریان در مدیریت تجهیزات خود کمک کنیم. ما می توانیم خدمات فردی را ارائه دهیم که به طور خاص نیازهای مشتریان ما را برآورده می کند.”
معمار اصلی، سازنده عمده کلایمر
کارشناسان در ساختمان های متصل و اکوسیستم اتوماسیون ساختمان
رولاند برگر مشاوره جامعی را ارائه می دهد که تخصص صنعت و دانش فنی را از شبکه جهانی کارشناسان و مشاوران ترکیب می کند. رولاند برگر مشاور مدیریت پیشرو در زنجیره ارزش فناوری ساختمان است.

تجربه کلایمر ما دربرگیرنده بازیگران پیشرو در سراسر OEM ها، تامین کنندگان ردیف 1 و سرمایه گذاران مالی است و شامل طیف گسترده ای از پروژه های ارائه شده در 12 ماه گذشته است. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تمام روندهای ما را با جزئیات بیشتر بررسی کنید و برای آینده ای که در پیش است آماده شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا