اگر می خواهید برای کسب و کارتان یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید، قبل از هر چیز باید به یک نکته مهم توجه کنید. اینکه آیا شما اینفلوئنسر هستید؟ یا به بیان ساده تر: آیا در حال حاضر از طریق اینستاگرام، تلگرام و یا حتی سایر کانال های تبلیغاتی فروش خود را دارید و تنها برای ساده تر کردن فرایند خرید، تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی گرفته اید؟
در صورتی که اینفلوئینسر هستید، طراحی یک فروشگاه اینترنتی با حداقل امکانات پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. چرا که کاربر با یک دید و اعتماد قبلی نسبت به شما و کسب و کارتان از طریق یک لینک در اینستاگرام وارد فروشگاه اینترنتی شما می شود و توجه چندانی به امکانات وب سایت فروشگاهی شما نمی کند. در واقع تنها کافی است طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی شما شکیل و فرایند ثبت سفارش در آن به شدت ساده و کاربر پسند باشد.
متاسفانه مرورگر شما ویدئو رو ساپورت نمیکنه
اما در صورتی که اینفلوئنسر نباشید، لازم است طراحی فروشگاه اینترنتی شما به گونه ای انجام شود تا در کنار امکاناتی که برای هر فروشگاه اینترنتی بدیهی به نظر می رسند، امکانات دیگری نیز داشته باشد تا بتواند کاربر را ترغیب کند که از بین چندین فروشگاه اینترنتی، وب سایت شما را برای خرید انتخاب کنید.
به عنوان مثال می توانیم در طراحی فروشگاه اینترنتی قابلیت کیف پول را اضافه کنیم و به بهانه های مختلف، کیف پول کاربر را شارژ کنیم. مثلا میتوانیم به کاربران اعلام کنیم که با ثبت نام در وب سایت 20,000 تومان اعتبار رایگان دریافت میکنند. یا اگر دوستان خود را معرفی کرده و از وب سایت خرید کنند، 2% از مبلغ خرید هر کدام از دوستان در کیف پول شما شارژ می شود و مثال هایی از این دست.
یا به عنوان یک مثال دیگر میتوانیم در ساخت طراحی سایت در اصفهان قابلیت گردونه شانس را پیاده سازی کنیم. به این شکل که کاربر با وارد کردن شماره موبایل خود میتواند یک گردونه شانس را بچرخاند و به صورت تصادفی برنده یک کد تخفیف برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما بشود.
حتی میتوان کمی حرفه ای تر به این مساله نگاه کرد! به عنوان مثال اگر یک کاربر در فروشگاه اینترنتی شما محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند اما قبل از نهایی کردن سفارش، وب سایت شما را ترک کند، به صورت خودکار چند ساعت بعد یک کد تخفیف برای آن کاربر ارسال شود و به او بگوید که با استفاده از این کد تخفیف می تواند به وب سایت برگشته و خرید خود را نهایی کند.
به مجموعه این امکانات که باعث می شوند کاربر ناخواسته درگیر شود و از بین چندین فروشگاه اینترنتی، وب سایت شما را برای خرید انتخاب کنید، بازی سازی یا اصطلاحا Gamification گفته می شود. در صورتی که شما اینفلوئنسر نیستید، لازم است که حتما در ساخت فروشگاه اینترنتی، به چنین امکانات و قابلیت هایی توجه کنید
نظر خود را اضافه کنید.
برای ارسال نظر وارد شوید.
ارسال نظر بعنوان میهمان